Design

Prijs op aanvraag

eenmalig


Update van jouw ontwerp

Invoering laatste technieken

Uitgebreid rapport met tips & tricks

Content

Prijs op aanvraag

eenmalig


Optimaliseren van de titels

Optimaliseren van de teksten

Aanmaken van landingspagina’s

strategie

Prijs op aanvraag

eenmalig


Uitgebreide rapport van je site

Uitgebreid rapport met tips & tricks

Persoonlijk gesprek

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie en het belang er van

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van het conversie-ratio op jouw website of webshop. Dit kan je toepassen wanneer je wilt dat meer mensen een mailtje sturen, meer mensen een offerte opvragen of wanneer je wilt dat meer mensen een webshop-bestelling plaatsen.

Conversie optimalisatie komt terug in alle aspecten van jouw website; Welke kleuren gebruik je? Wat voor actie-teksten hebben jouw knoppen? Hoe schrijf je de teksten? Elk aspect van jouw website heeft er invloed op.

Hoe beter jouw optimalisatie hoe meer bezoekers tot actie zullen over gaan en hoe meer jij dus uit jouw website kunt halen.

Wat is het conversion rate?

De conversieratio is het percentage bezoekers van een website of ander digitaal kanaal dat een gewenste actie onderneemt, zoals het plaatsen van een bestelling of het invullen van een contactformulier. Het is een belangrijke maatstaf om de effectiviteit van digitale marketingcampagnes en de gebruikerservaring van een website of app te meten.

Een hoge conversieratio is het doel van conversie optimalisatie. Door het identificeren en optimaliseren van de verschillende elementen van een website of app, zoals de inhoud, het ontwerp en de navigatie, kan de conversieratio worden verbeterd. Het is belangrijk om de conversieratio regelmatig te meten en te optimaliseren om de prestaties van digitale kanalen te verbeteren en het rendement op de investering te maximaliseren. Een hogere conversieratio betekent immers meer waarde voor de bezoekers en klanten en uiteindelijk ook voor het bedrijf.